środa, 20 października 2010

Dentysta - zawód czy powołanie

Lekarz stomatolog i pacjent
Zawód stomatologa dla jednych jest sposobem na zarobienie dużych pieniędzy, a dla innych powołaniem. Jak każdy lekarz także dentysta musi mieć to coś tzn. musi wiedzieć jak pomóc pacjentowi. Społeczeństwo traktuje lekarzy stomatologów raczej jak usługodawców, a nie lekarzy, którymi są.



Dentysta - powołanie

Lekarze
Mam to szczęście, że znam wielu lekarzy. Ku mojemu zdziwieniu muszę stwierdzić, że większość z nich pomimo trudności związanych z wykonywanym zawodem nie wyobraża sobie życia bez swojej pracy, a raczej bez pomagania innym ludziom. Lekarze aby dobrze wykonywać swój zawód muszą pasjonować się tym co robią.



 

Pomaganie innym

Wszyscy lekarze twierdzą, że najważniejsze jest to, że pomagają i potrafią ulżyć ludziom w cierpieniu. W przypadku dentystów w wielu przypadkach leczą ból i widząc efekt końcowy są zadowoleni sami z siebie. Mój znajomy twierdzi, że nie ma nic piękniejszego niż wdzięczność pacjenta.


Pieniądze

Pieniądze
"Pieniądze to nie wszystko" ale jak wiemy wszyscy nie da się bez nich funkcjonować w obecnych czasach. W większości znanych mi przypadków lekarze wykorzystują pieniądze do np. zakupu nowego lepszego sprzętu - o rozrywce myśli niewielu. Wielu z nas wydaje się, że niektóre usługi dentystyczne są drogie ale nie zdajemy sobie sprawy jak drobie są materiały, z których korzystają podczas leczenia naszych zębów.




Pomagają nawet jeśli nie mogą

Zdarzyło mi się kiedyś, że nagle zachorowałem - dostałem stanu zapalnego zęba. Zadzwoniłem do gabinetu dentystycznego i ku mojemu zdziwieniu dostałem odpowiedź, że pomimo pełnej listy pacjentów otrzymam pomoc.
Dentysta to piękny zawód, a ludzie go wykonujący zasługują na ogromny szacunek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz